WYDARZENIA

Przeciwko skrajnej biedzie w Polsce

Caritas w Polsce od 13 lat prowadzi kampanię społeczną „Kromka Chleba”. Ma ona na celu nie tylko gromadzenie środków pozwalających na zakup żywności dla biednych, ale także uwrażliwienie na istnienie głębokiej biedy w Polsce. Kampania jest odpowiedzią na istniejący wciąż w Polsce problem osób skrajnie ubogich, szczególnie z rodzin wielodzietnych.

Dane GUS wskazują na to, że ponad 2,5 mln osób czyli ponad 7% polskiego społeczeństwa cierpi z powodu takiej biedy. Wśród nich jest 27 % rodzin wielodzietnych z czworgiem i więcej dzieci. W 2014 r.  zasięg ubóstwa skrajnego wśród dzieci i młodzieży poniżej 18 roku życia osiągnął ok. 10%, a osoby w tym wieku stanowiły prawie jedną trzecią populacji zagrożonej ubóstwem. Fundusze pozyskane podczas kampanii posłużą na rzecz wyżywienia osób korzystających z pomocy domów dla samotnych matek, świetlic socjoterapeutycznych, schronisk dla osób bezdomnych, kuchni, stołówek i jadłodajni dla ubogich oraz centrów pomocy migrantom i uchodźcom.

Akcję można wspomóc poprzez wpłaty na konto Caritas Polska PL 77 1160 2202 0000 0000 3436 4384 z dopiskiem KROMKA lub przez SMS z hasłem KROMKA wysłany na numer 72052, koszt 2,46 z VAT.

Przeciwko skrajnej biedzie w Polsce_01

Zobacz także
Przygotować Panu lud doskonały
Wiara. Praktyki. Przynależność.

Zostaw komentarz

Treść*

Twoje Imię*
Strona www

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status