Caritas w Polsce od 13 lat prowadzi kampanię społeczną „Kromka Chleba”. Ma ona na celu nie tylko gromadzenie środków pozwalających na zakup żywności dla biednych, ale także uwrażliwienie na istnienie głębokiej biedy w Polsce. Kampania jest odpowiedzią na istniejący wciąż w Polsce problem osób skrajnie ubogich, szczególnie z rodzin wielodzietnych.
Dane GUS wskazują na to, że ponad 2,5 mln osób czyli ponad 7% polskiego społeczeństwa cierpi z powodu takiej biedy. Wśród nich jest 27 % rodzin wielodzietnych z czworgiem i więcej dzieci. W 2014 r. zasięg ubóstwa skrajnego wśród dzieci i młodzieży poniżej 18 roku życia osiągnął ok. 10%, a osoby w tym wieku stanowiły prawie jedną trzecią populacji zagrożonej ubóstwem. Fundusze pozyskane podczas kampanii posłużą na rzecz wyżywienia osób korzystających z pomocy domów dla samotnych matek, świetlic socjoterapeutycznych, schronisk dla osób bezdomnych, kuchni, stołówek i jadłodajni dla ubogich oraz centrów pomocy migrantom i uchodźcom.
Akcję można wspomóc poprzez wpłaty na konto Caritas Polska PL 77 1160 2202 0000 0000 3436 4384 z dopiskiem KROMKA lub przez SMS z hasłem KROMKA wysłany na numer 72052, koszt 2,46 z VAT.